Sobota, 23 Wrz 2017
 
 
Księga gości

Zde nám můžete zanechat váš vzkaz, názor nebo postřeh.
Pro vložení Vašeho vzkazu musíte být registrován/a.

Děkujeme

Tutaj możecie zostawić Waszą wiadomość, opinię lub uwagę.
Aby wstawić wiadomości musisz być zarejestrowany.

Dziękujemy

Hier können Sie Ihren Hinweis, Ihre Meinung oder Ihre Bemerkungen einsenden.
Um Ihre Nachrichten einfügen, müssen Sie registriert sein.

Vielen Dank

You can leave your message, opinion or remark here.
To insert your messages you must be registered.

Thank you

 

REGISTRACE/REGISTRATION

PŘIHLÁŠENÍ/LOGIN

Only registered users may add new messages, Please login now.

Ryba ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Pro život

Zdravím všechny příznivce i dosavadní odpůrce průplavu, protože nakonec i je budeme potkávat v okolí průplavu, ať už dnes "sypou" argumenty proti čemukoliv. Pokud jsem něco propásl či přehlédl a existuje-li již "činnost-práce pro",poraďte prosím, kde a na koho se obrátit. Rád pomohu. Také bych rád přiložil ruku k dílu a pomohl všemi silami s podporou a propagací "dostavby " D-O-L. 
Považuji se za muže činu a práce se nebojím. Sedět na zadku a vše kolem kritizovat, ničit tvůrčí práci jiných, to je jednoduché a dokonce bych řekl, že zbabělé. Proto vkazuji všem, že máme jasnou volbu. Buď D-O-L nebo se raději vraťme do pravěku, kde budeme žít v souladu s přírodou. Nerad bych zde vysvětloval souvislosti, protože ty vlastně neexistují, ty se teprve utvoří až na základě reality. Jedno ale vím, že idealizovat čisté úmysly a slunce v duši jde jen s plným břichem. Bez naděje, práce, střechy nad hlavou a s hladovějícími dětmi za zády nebudeme "žáby, ptáky, ještěrky a hady, broučky atd ". chránit, ale hlavně jíst. Nebo si myslíte, že to není v dnešní době možné? A otázka peněz? Žádná není. Voda je život. Volba bude tedy o životě. Má smysl tedy mluvit o virtuálních penězích? 
Pište, diskutujte, oponujte...ale hlavně nemlčte!

Niedziela, 25 Grudzień 2016

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): RE: Česká Sahara

Dobrý den,

vaše úvaha zní samozřejmě rozumně, proč čerpat vodu do kopce, stojí to peníze a zní to podezřele...

No lepší než se dohadovat jestli to jde nebo nejde, nebo jestli to je drahé, že na to nebude mít ani Katar je lepší uvést, že to již takto funguje a to na průplavu Rýn-Mohan-Dunaj v Německu, kde se v noci za levnější tarif voda čerpá nahoru a přes den vyrábí elektřinu za výhodnější cenu, takže je přečerpávání vody přinejmenším po finanční stránce neutrální.

Viz. mapa tohoto systému: http://www.d-o-l.cz/images/stories/cerpani_rmd%2001.jpg

Tímto systémem se inspiroval i projekt francouzského průplavu Seina-sever, který se snad začne v nejbližší době realizovat, a ten dokonce má umožňovat přečerpávání ze dvou povodí navzájem, tedy umožnit doplňování vody z bohatšího povodí do chudšího podle potřeby, systém samozřejmě obsahuje i větší rezervní nádrže umístěné ve vrcholových zdržích.

Viz.: http://www.toncanal-patrimoine.org/spip/IMG/jpg/canal_614-ga-bour-alimentation-canal.jpg

Piątek, 6 Maj 2016

Česká Sahara ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Vážení návštěvníci a přispěvatelé do této diskuse. Chtěl bych vám všem říct, že se taky zabývám touto myšlenkou D-O-L, už od dob Slušovic a Ekotrans Moravia.

Ovšem řešení tohoto problému - realizovatelnosti tohoto díla- je poněkud skeptické. Nechci nikomu brát optimismus a okřídlené myšlenky ale zamyslete se nad základní otázkou: kde byste vzali vodu na provoz tohoto kanálu??? Když tam u České Třebové žádná není??? A ani nikdy nebude!!! V Česku na to není dost vody, dá se říct - žádná voda!!! Jsme na suchu, Česká Sahara!!!

Jenom se podívejte na fotky Orlíku v loňském létě, Labe je půl roku nesplavné!!!! Protože v něm není dost vody!!! A ta se tam od nikud nedá přečerpat!!! Ta tam musí napršet!!! A tu vodu nezískáte výstavbou nových zdymadel nebo jezů, to je ten základní problém!!! Nu a (jak říká náše hlava státu, která by si přála, aby se ten kanál jmenoval po něm :-) ) protože v Česku neprší a ani pršet nebude, tak jsou veškeré (plané) úvahy o kanálu D-O-L naprosto liché, bezpředmětné!!!

Je třeba si uvědomit, že Panamský průplav, který má převýšení pouhých 25 m! a 8 zdymadel potřebuje pro svůj provoz Gatunské jezero, přehradu (plus ještě jedno další ), kterou za tímto účelem museli vybudovat. Tato přehrada je velká skoro jako Balaton a musí být neustále doplňována srážkami. Jinak by jim ty plavební komory nefungovaly milí zlatí. A s průjetdem každé lodě, jak nahoru, tak dolů komorou potřebujete řádné množství vody, skutečně řádné, která vám odteče po proudu dolů. To vam asi nikdo neřekl. A kde ji prosím chcete vzít, ptám se ještě jednou??? Jenom mi prosím nikdo netvrďte, že ji budete čerpat z Dunaje nebo zase zpátky nahoru. To byste se nedoplatili, na to by neměl ani Katar. To je jako pohádka pro malé děti před spaním!!

Wtorek, 19 Kwiecień 2016

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): RE: Richtr

K Vašemu dotaz ubych uvedl, že dnes bohužel nedokáže nikdo odborně říci, která varianta vodního koridoru D-O-L v Pardubickém kraji je lepší.

Mimojiné, i na tuto otázku, by ale mohla odpovědět připravovaná studie proveditelnosti, kterou má v příštích 2 letech udělat Ministestvo dopravy. V ní již bude snad shromážděn dostatek informací, na základě, kterých by se aktualizovala trasa a technické řešení (tedy i územní ochrana trasy D-O-L).

K Vašemu názoru na vedení vody, tam kde nikdy netekla, si dovolím uvést jako příklad síť vodních cest v Belgii, kde nyní vedou vodní cesty téměř na každém kopci a vznikly tam neuvěřitelná vodní díla. Ale co je podstatnější, jsou využívána a vodní doprava přepravuje cca. 15% ze všech přeprav - zatímco u nás je to nyní asi 0,05% a většina zboží se tak naloží na kamiony.

Piątek, 11 Grudzień 2015

Richtr ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Z těchto stránek jsem nabyl dojmu, že uskutečnění projektu D-O-L je nezadržitelně pouze otázkou času (a peněz).

Je někdo schopen již dnes říct, která ze dvou variant vodního koridoru v Pardubickém kraji bude uskutečněna? "Oficiální zdvihadlová nebo modernizovaná komorová"? Nechtěl bych dvacet let žít v nejistotě a až to knám dojde, se teprve dovědět, že máme opustit domov. Podle úvah zde, by stavba (záměrně nepoužívám slovo dílo) měla být dokončena v roce 2039, tj. za 24 let s tím, že odkup a opuštění zasažených pozemků předpokládám o pět let dřív tedy za 19 let, čehož bych se měl dožít. A to je důvod tohoto vzkazu. Mám v úmyslu stavět dům na přilehlém pozemku, který také možná padne za oběť tomuto monumentu.

S tímto veledílem příliš nesouhlasím, nikoli však ze svých osobních důvodů či zájmů, ale pro jeho komplikovanost a neskonale úpornou snahu vést vodu někudy, kudy by nikdy netekla. Jsem toho názoru, že spíše než o nesmysl se jedná o technickou pitomost.

Piątek, 4 Wrzesień 2015

GeorgeHK: Proč zatím ne?

Proč se zatím nepovedlo postavit DOL? Není politická vůle. Proč není? Není ten správný tlak. Proč není?

Veřejnost je velmi málo informována o pozitivech. DOL přinese mnoho pozitivních věcí. Ale široká veřejenost slyší jen na jedno, kolik korun jim to přinese do vlastní kapsy.

Je nutné propočítat kolik pracovích míst, jakých typů profesí a po jakou dobu budou lidé zaměstnání.

Jaká a kde bude práce a po jakou dobu výstavby?

Jaká práce bude na provoz a údržbu samotného kanálu?

Jaké nové profese nebo jaké stávající profese se rozvinou za provozu?

Pak bude tlak veřejnosti na ty správné politiky, banky a podnikatele...

Czwartek, 16 Lipiec 2015

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Ostravsko chce vodní cestu

Aspoň že na Ostravsku se to začíná trochu hýbat:

ČT: Iniciativa chce splavnění Odry od polského Kedzierzyn-Kozle po Mošnov
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/312254-iniciativa-chce-splavneni-odry-od-polskeho-kedzierzyn-kozle-po-mosnov/?mobileRedirect=off

Piątek, 22 Maj 2015

Filip Salek ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Doporučuji ke zhlédnutí

Pořad Nedej se plus

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10782831463-nedej-se-plus/214562248410024-penize-do-kanalu

S pozdravem

Filip Šálek

Środa, 17 Grudzień 2014

tenskytarou ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Step by step

Udělat celý kanál D-O-L by bylo úžasné, ale bojím se, že to neprojde přes krátkozraké politiky. Bylo by dobře, aby se to tlačilo k splnění dílčích etap, které v budoucnu povedou k uskutečnění celého projektu. Nejdřív je potřeba dořešit Přeloučské hrčáky a následně Děčín, pokud se nepletu. Ať už konečně po Labi plují náklady z/do Pardubic, to je důležitý milník. A taky prosím dořešte Vltavu, zdymadlo na Slapech a velký výtah na Orlíku. Kdybych tak mohl nějak přiložit ruku k dílu ... chtěl bych se toho dožít.

Poniedziałek, 21 Październik 2013

Jiří Růžička ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Skvělá myšlenka, a jako každá taková narazí na velké množství překážek.

Nenechte se odradit a krok za krokem / nebo krůček za krůčkem / je třeba pokračovat.

Moc držím palce.

S pozdravem Jiří Růžička

Środa, 18 Lipiec 2012

Petr Pastera ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Zdravím,

Jsem velký fanda L-O-D, už proto, že se mi lodě líbí. Ale v současné době ČR potřebuje "hladovou zeď" a tím se kanál může stát.

Přeji pěkný den.

Petr

Niedziela, 8 Lipiec 2012

George ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Co chybí více?

Co chybí více, peníze nebo politická vůle?

Odpověď: politická vůle.

 Víte kde v 30. letech nebyla hospodářská krize? Na Zlínsku, zde investoval Baťa.

Czwartek, 10 Maj 2012

Tomáš Balcar ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Díky bohu za každý metr plavební dráhy, kdekoli.

Plavbě zdar!

Środa, 21 Marzec 2012

Ignác ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Škoda, že neexistují žádné propagační předměty s tématikou D-O-L. Třeba trička, plakáty, klíčenky, ořezávátka atd. Myslím, že by to mohla být jedna z cest, jak celý tento projekt alespoň částečně zpopularizovat. Mohlo by se to prodávat třeba v turistických informačních centrech nebo v přístavech ve městech podél Vltavy, Labe a Moravy. Já bych osobně takové tričko moc rád nosil.  

Poniedziałek, 19 Grudzień 2011

pepe

Poniedziałek, 31 Październik 2011

pepe

Pořad na české rozhlasu na téma: Výplatí se prohloubit koryto Labe? I s video přenosem

Poniedziałek, 31 Październik 2011

Ota Dračka ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): 3x ANO D-O-L

Poznal jsem život na různých plavidlech a to jak nákladních, tak i osobní dopravu. Byl to kus života, který se nedá smazat a je tomu tak dobře. Podíváme-li se na historii příprav na propojení D-O-L, tak už toto dokazuje, že je to správný projekt, který by se měl co nejdříve uskutečnit. V současné době jsem profesně nezávislý finanční makléř a dobrovolně strážce přírody v CHKO. Prvotně jsem strojař, později jsem vystudoval ochranu životního prostředí a vodohospodařinu. Takže jsem poznal obě strany mince, proto dobře vím, že vybudování kanálů anásledná lodní doprava nebude ohrožovat životní prostředí, ba právě naopak. Ekonomicky by to velice republice pomohlo, novou práci by našly tisíce lidí. Celý projekt se dá uskutečnit v duchu trvale udržitelného rozvoje.

Proto jsem napsal 3x ANO, jako jsou tři písmena D-O-L.

Wtorek, 27 Wrzesień 2011

David Porupka ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Fandim Vam

Doufam, ze se toto dilo zrealizuje jeste za meho zivota (je mi 30). Myslim, ze by to prineslo Cesku obrovsky uzitek a stavba by zamestnala desitky tisic lidi po dobu mozna 20 let...Proc uz to nektera z nasich parlamentnich stran nema davno ve volebnim programu???

Czwartek, 15 Wrzesień 2011

JIRKA RYCHLIK ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): SOUHLAS

Tento kanal je snem kazdeho rozumne uvazujiciho cecha i moravaka. V dnesni dobe kdy cena dopravy stoupa, jako ridic kamionu to vim z vlastni zkusenosti, je a bude vodni doprava nej ekonomictejsi a tak tez nejekologictejsi dopravou. To musi pani ekonomove jen potvrdit. Labska cesta stagnuje jelikoz neni tranzitni s kanalem DUNAJ-ODRA-LABE, diky kteremu by se stala tranzitni a tim taktez ekonomicka, proto zakladam na facebooku petici za stavbu kanalu.

Wtorek, 23 Sierpień 2011

Martin Němec ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Vodní cesta

Vodní cesta DOL je srovnatelná s dálnicí, ale na rozdíl od dálnice voda do krajiny rozhodně patří.  Rozhodně souhlasím z vybudováním DOL. Jen se odnaučme používat to nepěkné slovo kanál a nahraďme jej průplavem.

Wtorek, 9 Sierpień 2011

Václav ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Před časem jsem pracoval u ČSPLO vDěčíně a jsem přesvědčen, že vybudování D-o-L je pro naši republiku nutností jak z hlediska ekonomie tak z hlediska našeho zeměpisného položení. Mimo jiné kdysi jsem byl mezo ochránci přírody   ale pro jejich silnou radikalizaci jsem je opustil a i dnes jsem silně proti jejich radikálním názorům proti stavbě vodního koridoru.

Poniedziałek, 20 Czerwiec 2011

Carlos ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Zásoby vody

Když jsem nedávno procházel mapy, napadlo mne k napájení vodní cesty využít dvou nádrží, které by mohly být zbudovány na Bečvě.

49°31'20.591"N, 17°51'9.047"E 49°31'20.591"N, 17°51'9.047"E

Kkromě toho, že nádrže by částečně stabilizovaly průtok a umožnily tak lepší provoz hydroelektráren by mohly poskytnout vodu pro zlepšení plavebních podmínek v celém systému od soutoku Bečvy a Moravy, navíc by ochránily určité území země Moravské před povodněmi. Navíc by tyto nádrže mohly poskytnout určité "bonusové" chladící vody pro elektrárnu v Hodoníně, ikdyž toto by bylo sporné, jestli můžou dvě nádrže ovlivnit poměry na toku i přes 100km daleko. 

Piątek, 3 Czerwiec 2011

pepe: Re: Dibla: Odpověď pro pepe

Zdravím, jo snažil jsem se projít většinu informací o tomto projektu co jsem našel abych si udělal objektivní názor. 

"Betonové monstrum, které by procházelo spoustou národních památek a chráněných oblastí."

Nevidím na tom nic špatného, že kolem národní památky povede vodní koridor. Krajinu to může dokonce zatraktivnit ale to je věc názor. Určitě to je ale lepší než kdyby tam vedla dálnice.

Co se týká chráněných oblastí tak nemohu posoudit. To je podle mě dost specifické vzhledem k tomu o jakou chráněnou oblast se jedná a co tam žije. O tom se nedá mluvit obecně. Na druhou stranu si myslím že celá trasa koridoru bude jednou chráněná oblast.

Wtorek, 24 Maj 2011

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Re: Dibla

Bohužel neuvádíte, kde se onen pozemek nachází, takže nemohu posoudit danou lokalitu. 

Ano, na trase je několik úseků, kde jsou průplavní mosty nebo náspy apod., ale chtěl jsem svým příspěvkem říci, že z několika úseků se pak nedá říct, že celá vodní cesta bude betonové monstrum. Na západoevropských, ale třeba i asijských vodních cestách jsou podobné stavby běžné a záleží na architektovi, ať už krajinném nebo mostním, jak projekt navrhne. Navíc trasa v některých úsecích má alternativy a výběr výsledných tras a řešení bude řešit také zmíněná studie proveditelnosti.

Krom toho se pokaždé podvuji nad tím jak se o stavbách vodní cesty říká "obří", "monstrózní", "megalomanské" atd. a přitom jde o stavby srovnatelné s dálnicemi nebo rychlostními komunikacemi.

Co se týká nepropustnosti průplavních mostů, tak tam to bude na zodpovědnosti stavební firmy, která by stavbu prováděla. U takovýchto staveb je kladena zvýšená pozornost na kvalitu, protože to není jenom silnice, ale víceúčelové dílo.

Wtorek, 24 Maj 2011

Dibla: Re: Dibla a Pepe

Bohužel myslím, že nemáte pravdu. Mě to zasahuje pozemek, takže mám podrobný náhled předpokládané realizace. Pozemek leží na kopci a pod ním v údolí by stálo několik obřích pilířů aby drželo obří korito. Když tomu tak fandíte, mi zodpovězte Váš názor na toto. Náš stát není schopný udržovat silnice, jak udrží nepropustnost u míst vedoucích nad zemí - nad domy lidí???

Wtorek, 24 Maj 2011

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Re: Dibla a Pepe

Re Dibla: Už několik let se pokouším přijtí na to odkud se bere onen názor o "betonovém monstru"?! Podobné názory jsem slýchával před lety ještě než jsem měl možnost nahlédnout do oficiálních materiálů, pak jsem zjistil, že z betonu jsou jen plavební komory (plus horní a dolní rejdy) a většina vodní cesty je plánována, aby co nejvíce zapadla do okolního prostředí, tj. zelené břehy!

 

Re Pepe: Sbírka není, momentálně Ministerstvo dopravy připravuje velkou studii proveditelnosti tohoto projektu a tu by měla hradit z velké části EU. Peníze nejsou hlavním problémem projektu, to je spíš neinformovanost (viz. výše), takže pokud chcete projekt podpořit, tak předávejte objektivní informace o něm dále.

Poniedziałek, 23 Maj 2011

Dibla: Odpověď pro pepe

Docela jste mě pobavil. Jo voda třeba nemůže uškodit, ale prohlížel jste si studie týkající se tohoto projektu? Betonové monstrum, které by procházelo spoustou národních památek a chráněných oblastí. To zajisté také nemůže uškodit co?! Surprised

Poniedziałek, 23 Maj 2011

pepe: Podpora?

Vubec nemůžo pochopit proč je někdo proti? Můžete mi někdo vysvětlit jak může voda uškodit životu v krajině? Určitě dojde ke změnám ale tam kde je voda je i život.

Jak mohu projekt podpořit? Je zde nějaká veřejná sbírka? Jsem jednoznačně pro vybudování koridoru. 

Piątek, 20 Maj 2011

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Re: Dotaz na přepravu osob lodí

Z Pardubic pluje loď Arnošt z Pardubic. Ta pluje proti proudu po Kunětice a po proudu bohužel jen do Srnojed. Až do Přelouče bohužel nezajíždí. Takže pokud pojedete podél Labe, můžete si loď chytit aspoň na trase Pardubice - Kunětice na které proplujete plavební komorou Pardubice. Více informací najdete zde: http://www.lod.cz/

S pozdravem, Tomáš Kolařík 

Piątek, 6 Maj 2011

Komorous Radek ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Dotaz na přepravu osob lodí

Dobrý den , plánuji více denní výlet na kolech a v mapě jsem si všiml , že by se od Pardubic do Přelouče dalo svézt po vodě . Možná by to šlo  i obráceně. proto se ptám zda tato možnost skutečně  existuje a pokud ano  ,kde se o ní dozvím více. Jako je jízdní řád  ,cena jízdného . Jednalo by se o přepravu osob a jízdních kol. Předem děkuji za váš čas a případnou odpověď . S pozdravem Komorous Radek . KomorousRadek@seznam.cz

Czwartek, 5 Maj 2011

Jaroslav Vališ ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Žádost

Jsem již důchodce a bývalý strojník u ČSPD,nyní Slovenské Plavby Dunajské.Jestli je to možné,chtěl bych Vás požádat o nejnovější informace,týkající se tohoto projektu,kterémuž fandím.Těším se na odpověď.

S pozdravem Jaroslav Vališ

Czwartek, 28 Kwiecień 2011

Carlos ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Osobně jsem pro vybudování tohoto vodního díla, minimálně v úseku Dunaj - Odra, čímž by se zrychlila doprava nákladu z Baltického moře do moře Černého.

 -------<<<***>>>-------
Mohlo by být, při existenci jezu a MVE Kúty zajímavé propojit Dyji s Moravou kanálem od splavu Břeclav (157m.n.m.) a přístav Brodské (153m.n.m.(podle mapy)), čímž by bylo možné pro dolní část kanálu použít zásoby vody ve VD Nové Mlýny, dolní nádrž by při poklesu hladiny o 1m mohla do kanálu odpouštět 10m3/sec celých 19 dnů, střední nádrž při poklesu o 0,5m by jej mohla zásobovat 6 dnů a horní při poklesu o 0,25m jen 2 dny, dohromady tedy 27dnů a nezahrnul jsem rezervy v ostatních nádržích. AD. nebo by se mohl zbudovat kanál Nové Mlýny-Hodonín, který by tím pádem zajistil více vody pro chlazení elektrárny (mimochodem 3. největší zdroj na biomasu na světě)  a její plný vysoký výkon.


 -------<<<***>>>-------
ČR má v Evropě, jak je známo, jedinečnou polohu, jestli se nepletu Bismarck prohlásil kdo má Čechy má Evropu. Oblast jižní Moravy má pak v rámci Evropy výjimečně vhodnou polohu, jednak přes ni prochází hlavní železniční tratě, dálnice a v budoucnu, jak věřím,  snad i vodní cesta. V době, kdy zanikají hranice, by zde mohlo vzniknout nové Evropské centrum. CZ, SK a částečně A drží území, jehož potenciál je obrovský. Hodonín a Břeclav dělí vzduchem pouze 16km. Pokud by se tomuto území podařilo vyjednat zvláštní status vrámci Evropské Unie (což je vlastně konfederace), pak by do několika dekád v tomto prostoru mezi Skalicí, Hodonínem, Břeclaví a Hohenau by mohlo vzniknout nové průmyslově-vědecké centrum.

-------<<<***>>>-------
 Vzhledem k existenci podzemních zásobníků plynu a ropovodu v oblasti Lanžhot-Brodské by podle mne mohl být vybudován u D2 na Moravské straně velký přístav (větší než Brodské) který by umožňoval přečerpávání těchto surovin z a do lodí (jestli se nepletu, existují i říční tankery). Dále pak vzhledem k blízkosti chemických závodů zřídit překladiště fosfátů, které by ale bylo možné dopravit po vodě až do továrny, ale za cenu velkých úprav Dyje a posunutí jezu Kúty o cca 5km jižněji, stejně tak i napojení kanálu.

-------<<<***>>>-------
to: J. Novák

200 kubických metrů za vteřinu by byl dvojnásobek průtoku Moravy v Lanžhotě, pokud by se tam minimálně 100 kubíků za vteřinu nevypařovalo(e.g. obrovská jaderka), bylo by toto množství na škodu, jak pro lodě, tak pro region, leda že by bylo nuceně vtláčeno do země. Jestli se nepletu, má být pro čerpání využito reverzibilních hydroelektráren, ovšem jejich kapacita proti proudu klesá, kupříkladu na jezu Tvrdonice může být nainstalována elektrárna s výkonem 3,9MW při hltnosti 100m3/sec, vyšší výkon by byl zbytečný vzhledem k jeho nízkému využití. (tedy MVETV +MVEKÚ by měly 7,8MW, což je dost proudu pro 7800 lidí (výroba ČR je 1kW/osoba))


-------<<<***>>>-------
to: Jana Křížová
Jaké potřebnější věci? Vám se zdá dopravní infrastruktura málo potřebná? Nechci se vás nějak dotknout, ale myšlení typu peníze jsou "k prožrání" je špatné.
Jestliže se vystaví tento kanál, budeme mít přístup k oněco levnějším surovinám, tedy vzroste konkurenceschopnost průmyslu a jeho expanzi, z čehož plyne zisk, pokles nezaměstnanosti a tím pádem úspory na dávkách a vzroste příjem z daní. Tedy ekonomický přínos existuje.

Sobota, 16 Kwiecień 2011

Martin van Dijk President ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Royal Schuttevaer International
http://www.koninklijkeschuttevaer.nl

Dear Tomas Kolarik,

You made this week a very good information to us as IWI Members.

It was interesting to hear which investment and strategie is actuel in Czech.

Succes and good luck!

Kind regards, Martin van Dijk

Niedziela, 10 Kwiecień 2011

Jiří faldyna ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): pan Josef Mertlík

Pane Mertlík, co se týče ekonomických důvodů máte celkem pravdu. Dnešní ekonomika je závislá na rychlém oběhu zboží. A to v dnešní době dokáže pouze  silniční nebo letecká doprava.  Podobnýni důvody skončila lodní doprava v Anglii koncem 19 století v konkurenci s železniční dopravou. Viz dnešní případ železniční doprava verzus  silniční. Akorát mě udivuje že Vás už ani ekologické sapekty moc nezajímají. Když nejde prosadit broučky a vodní živočichy tak hurá do ekonomické sféry. I když vodní doprava je ekonomičtější a ekologičtější než ostatní. 

Wtorek, 5 Kwiecień 2011

Jana Křížová

Já se pozastavuji nad tím, kde na to náš stát vezme. Blokují nám pozemky již řadu let, i když všichni víme, že na to nemáme. A jestli se najde nějaká hlava, která to protlačí - v době zdravotní a důchodové reformy, tak se obyčejní lidé těšme. Nebudeme mít nemocnice, v důchodu se budeme moci chodit pást, jelikož naše ušetřené peníze padnou na jiné „POTŘEBNĚJŠÍ“ věci. HLAVNĚ, ŽE BUDEME MÍT PRŮPLAV S LODIČKAMA, TO JE DŮLEŽITÉ!!!!!!!!!!!!!!!!§

Poniedziałek, 4 Kwiecień 2011

Josef Mertlik ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Chybí řádné dopravní důvody, pro koho a proč se kanál má stavět.

Příprava plavebního kanálu u Přelouče je fiaskem: http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2277437

P. S. Jelikož neexistují žádné prokazatelné dopravní, ekonomické či jiné důvody ke splavnění Labe do Pardubic, pak je lepší od tohoto záměru upustit a zbytečně neutrácet další peníze.

Sobota, 2 Kwiecień 2011

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Reakce na článek pana Mertlíka, vodní cesty jsou významné

Nechci zabýhat do podrobností, protože od toho jsou panem Benešem zmíněné oficiální studie z posledních let. Některá data z roku 1991 se samozřejmě mohly změnit.

Ale dovoluji si podotknout, že pan Ing. Jan Zeman,CSc. ze Sdružení pro rozvoj kolejové dopravy se opravdu jednostranně zaměřil proti vodní dopravě na celém světě. Na první pohled je z jeho článku patrná nepřesnost (snad neznalost?) dané problematiky, vytrhávání věcí z kontextu atd.

Už jen Vámi uváděná citace si vybrala opravdu "jedinečné" příklady vodních cest. Plavební kanály ve Velké Británii byly postaveny ještě před velkou průmyslovou revolucí, v menších parametrech nežli jejich pozdější následníci např. ve Francii, proto po příchodu železnice již nebyly tolik využívané. Nicméně dnes slouží k rekreaci a prochází rekonstrukcí a jsou významným turistickým prvkem regionů. Odra - no co dodat, její splavnění nebylo dokončeno. Od doby co ji dostalo pod svou správu od Němců Polsko po druhé světové válce se tam skoro nic neudělalo pro zlepšení plavebních podmínek na regulovaném úseku, proto taky dnes plavba vypadá tak jak vypadá. Bug - to samé, Poláci jsou v rozvoji vodní dopravy bohužel pomalí. V USA tvoří vodní cesty páteř národní ekonomiky, rozdíl od nás je ten, že tam byla kompletní síť dokončena v 30.-60. letech, takže dnes už se jen modernizuje a využívá a pro USA má obrovský význam a je ja ni napojena většina jejich států. Využívá se především Mississippi, Missouri, Tennessee, řeka Sv. Vavřince, Ohio river, Snake river, Průplav Tennessee - Tombigbee a další spousta vodních cest.

"Některé postavené vodní cesty nebyly pro vysokou ztrátovost prakticky provozovány." To by mě fakt zajímalo které?!

"Program revitalizace říčních toků v západní Evropě." Proč ne? My nejsme proti revitalizacím říčních toků, ale tyto revitalizace by měly respektovat stejně jako v západní Evropy i jiné zájmy. Rozhodně se v západní Evropě nebourají jezy a plavební komory na využívaných vodních cestách (ani na těch menších turistických) a v místech plánovaných vodních cest (např. Seina-sever nebo Rhona-Mosela) se tyto záměry respektují. Vodní cesty se stávají časem součásti krajiny a některé jsou dokonce v UNESCO - Canal du Midi ve Francii nebo Rideau Canal v Kanadě.

Takže opět se vracím k tomu co jsem říkal dříve: důležité je vodní cestu dobře navrhnout k užitku všem, lidem i přírodě.

Czwartek, 17 Marzec 2011

Jan Beneš ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Reakce na článek pana Mertlíka

S odkazem, který jste zde poskytl nemohu souhlasit. Musím upozornit, že jsem se snažil prostudovat všechny možné studie, které jsou na stránkách D-O-L ke stažení a musím říct, že to nezabere jeden den, ale při pečlivém studování i více dnů nebo i týdny. S těmito studiemi se stotožňuji. Nejsou to jen pouhé studie čistě vychvalující vodní koridor jako nej,nej,nej, ale snaží se zaobírat i možnými negativními účinky výstavby D-O-L. Vaše uváděné stránky, tedy spíše článek se mi jeví jako jednostranný. Pokud bych ty body měl převézt na ostatní druhy dopravy, tak podle vás (a vlastně toho článku) bychom teď používali jako jediný dopravní prostředek koně.

Środa, 16 Marzec 2011

Josef Mertlik ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): D-O-L? To není naše budoucnost.

Pane Kolaříku,

webové stránky o D-O-L jsou sice pěkně udělané, ale jsou dosti jednostranně zaměřené na propagaci kanálu.

Úvahy o plavebním spojení Dunaj - Odra - Labe (dál D-O-L) jsou starého data. Současnou vlnu projektování kanálu D-O-L zahájila na přelomu let 1988/9 a.s. Ekotrans Moravia. Vydala v roce 1991 studii načrtávající základní přínosy výstavby kanálu D-O-L - Vodní cesta D-O-L Ano nebo ne? (dále studie E. 1991). Myslím, že užitečná je konfrontace jejího tvrzení s fakty (Zeman 2003): K efektivnosti případné výstavby kanálu Dunaj - Odra – Labe: http://dopravniklub.ecn.cz/texty_zeman_DOL.shtml

Cituji: Studie E. 1991 považuje vnitrozemskou vodní dopravu za velice perspektivní u nás i ve světě. Přitom jedna z nejlepších sítí říčních cest na světě, v Anglii, je dnes vesměs opuštěná. Zůstaly po ní četné zničené (zkanalizované) řeky. Ne jinak je tomu ve Francii. V Polsku je plavba po Odře minimální, po Wisle prakticky žádná, Augustovský kanál je uzavřen a řeka Bug se přes nabízené ideální spojení do průmyslového Podněpří a Podoní splavňovat nebude. Z rozsáhlé říční dopravy v USA zůstala jen přeprava objemných těžkých surovin po veletocích Ohio a Mississipi s rolí podobnou roli Rýna v západní Evropě. Některé postavené vodní cesty nebyly pro vysokou ztrátovost prakticky provozovány.

Já se zabývám možnostmi zachování pestrých forem života na území Evropy, a proto dávám přednost programu revitalizací říčních toků, který se již úspěšně rozvíjí v západní Evropě. Doufám, že brzy bude realizován i na území České republiky. Revitalizace říčních toků jsou nápravy škod, které se Vám a Vašim předchůdcům podařilo napácha

Wtorek, 15 Marzec 2011

Jiří Faldyna ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): pan

Pane Mertlíku. Vážim si Vaší práce o zmapování živočichú v naších řekách. Ale říkate jen pravdy půl. Je mi samému jasné že v stojatých vodách vodních kanálů nebudou žít živočichové žijící v tekoucích vodách. Nebudou tam ani pstruzi. Ale nikde kde sem byl a viděl sem podobná díla, atˇ v Německu ,Holansku , nebo náš Batúv kanál, nikde nebyl zrušen přírodní vodní tok. Jsem sice strojař ale domnívám se že to ani nejde. Tak nevím proč nás občany strašíte nějakou absurdní ekologickou katastrofou. Asi účelově. Mám na to své vysvětlení ale to na tyto stránky si myslím nepatří.

Wtorek, 1 Marzec 2011

T. Kolařík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Reakce na příspěvek J.Mertlíka

Pane Mertliku,

s názorem o úplném zničení života vodním koridorem D-O-L se bohužel setkáváme zcela běžně u lidí, kteří nejsou příliš informovaní o tomto projektu. Proto jsme také zřídili tyto webové stránky, aby si všichni lidé mohli porovnat trasu, stavby, technické řešení, ekologické záležitosti apod. Nebudu tady proto dlouhosáhle psát, doporučuji si přečíst minimálně sekci "Trasa D–O–L" a  "Zlepšení životního prostředí".

Jen dodávám, že přírodě blízkých úseků řek a krajiny se dotkne výstavba D-O-L jen na několika kilometech. 250 kilometrů trasy je plánováno přes zemědělsky využívané plochy kde vzniknout nové vlhké biotopy - mokřady, tůně, mělké pobřežní zóny, močály apod., které budou vhodnými místy možná i pro brouky o nichž zde hovoříte. Ale i kdyby nové úseky nebyly pro tyto brouky vhodné, tak přirozené nebo přírodě blízké úseky úseky řeky Moravy (Morava u Bzence přívozu, Meandry Moravy u Střeně), Bečvy (např. Bečva u Prosenic) a Odry (Meandr Odry u Polanky nad Odrou, Bahnitá tůň Odry u Starého Bohumína) zůstanou nezměněny!

A u těch úseků, které již byly dříve jednotvárně upraveny se nabízí díky tomuto projektu jejich revitalizace tak, aby byla zajištěna plavba a zároveň byly břehy upraveny tak, aby poskytovaly vhodné prostředí pro život rostlin a živočichů. Takto jsou realizovány vodocestné projekty v západní Evropě, kde je rozvoj plavby vnímám jako jako součást udržitelného rozvoje.

Každopádně děkuji za Váš názor, je potřeba o těchto věcech mluvil a pokusit se najít vhodná řešení.

Poniedziałek, 28 Luty 2011

K.Horák: Reakce na příspěvek J.Mertlíka

Žiji u řeky Moravy, jenž je tu dost regulovaná (jezy, Baťův kanál, různé hráze a pod.) Z nějakého záhadného důvodu jsou břehy plné rybářů, nad hladinou se prohání ptáci, stromy jsou okousány od bobrů, je tu spousta žab, užovek a nejrůznější havěti. Podle p. Mertlíka by měla být Morava už dávno mrtvou řekou. Prosil bych proto p. Merlíka, aby než začne psát příspěvek, se trochu zamyslel a příště si odpustil podobné katastroficé vize. Škodí tím i lidem, kteří mají přírodu rádi a jsou pak házeni do stejného pytle jako fanatiční ekologisté.  

Niedziela, 27 Luty 2011

Josef Mertlik ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): D-O-L? = konec řek České Republiky

V roce 2009 jsem dokončil rozsáhlou studii o českých, moravských a slovenských řekách - tedy vlastně jen o tom, co z nich zbylo. Její součástí je i rozsáhlá fotogalerie řek. Jmenuje se Druhy podčeledi Negastriinae (Coleoptera: Elateridae) České a Slovenské republiky a je zadarmo k dispozici na adrese: http://www.elateridae.com/elateridarium/page.php?idcl=130

Je to o mrňavých broucích, kteří obývají přirozené toky řek. Jinde žít nemohou. Přečtěte si o tom, jaké žalostné málo nám z našich řek zbylo.

D-O-L by zničil poslední život na Labi, Moravě, Bečvě a na Odře. K totální likvidaci říčního života by nám pak zbýval již jen krátký tok Orlice a minitok na Jihlavě.

Perspektiva života v zemi bez života se mi nezdá příliš optimistická. Vám snad ano? 

Děkuji, Josef Mertlik

Piątek, 25 Luty 2011

Stanislav Čežík ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Dobrý den.

Jsem naprosto přesvědčen o nutnosti a výhodnosti tohoto propojení.Určitě se tento projekt uskuteční.Patřím ale ke generaci,která se toho nedočká.Kdybych mohl,bojoval bych pro uskutečnění ze všech mých sil.

Děkuji Čežík

Sobota, 5 Luty 2011

biolog: Důležité dílo - dokončit

Dobrý den. Dokončení D-O-L je mým přáním. Doufám že se najdou prostředky a dílo bude citlivé k životnímu prostředí.

Niedziela, 30 Styczeń 2011

J.Novák: Vrcholné dílo hydroekologické stability celých území

Velmi potřebné dílo, které zmírní nebezpečí povodní, stabilizuje vodní režim v povodí Odry, Moravy i Labe! 

V druhém nebezpečnějším hydrologickém extrému - suchu- dokáže z bohatého vodného Dunaje převádět vodu (až 200m3/sec) do deficitních oblastí střední Moravy až do Odry i Labe a lze tak škody ze sucha výrazně snížit !!!

Je s podivem, že není v silách odpovědných činitelů dílo D-O-L zahájit a stavět zejména s ohledem na zmírnění propadu zakázek stavebních firem.

Odpovědná vláda ČR by stavbu zahájila co nejdříve, aby neplatila sankce! My jsme se zavázali EU do r.2020 dílo D-O-L uvést do provozu!!!

Niedziela, 7 Listopad 2010

Sven Oberländer ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Ein historisches Bauwerk

Guten Tag,

und vielen Dank für die Ersteller dieser Webseite! Ich war überrascht, das ein solches gigantisches Projekt zum Bau der Verbindung der drei wichtigen Flüsse existiert. Leider hört man bei uns in Deutschland nichts von diesem Vorhaben, ich bin aber sicher, das auch die Binnenschifffahrt aus dem Berliner Raum, Magdeburg ect. Interesse an einer solchen Verbindung haben. Und auch die Touristischen Möglichkeiten sollten nicht ausser Acht gelassen werden. Ich wünsche diesem Projekt die baldige Realisierung, am fehlenden Geld kann es ja auf gar keinen Fall liegen, wie wir eben an den "Zuschüssen" für unser Bankenspekulantenpak sehen durften. Wir könnten ja mal eine Finanzierungsanfrage an die Hypo-Real-Estate Bank stellen?  Die hat eben mal 130 Milliarden Euro staatliche Hilfe erhalten um nicht Pleite zu gehen...

Mit freundlichen Grüßen

Sven Oberländer

Niedziela, 3 Październik 2010

Ing. Pavel Kratochvíl ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Podpora stavbě

Dobrý den,

jsem potěšen vším, co se kolem tohoto význámného vodního díla v ČR připravuje. Věřím tomu a držím palce, aby se v co nejkratší stavbě začalo s dokončením té krásné myšlenky, kterou se zabývali již naši předci.

V případě potřeby jsem ochoten se zapojit do aktivní podpory přípravy stavby ať mediálně nebo osobně.

Pavel Kratochvíl, projektant sdělovacích a optických sítí

Środa, 8 Wrzesień 2010

Ing.arch. Pavel Tomíšek ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Pevně věřím v budoucnost vodní dopravy, zejména v její hospodárnost. Realizace sama znamená mnoho pracovních příležitostí, o provozu nemluvě. Dálnice byly a doufám že mají být doménou zejména pro osobní dopravu, ne pro kamiony, kterých se dnes na dálnicích a bohužel i mimo ně objevuje daleko více, než osobních aut. Co to bylo za vládu, která neschválila zařazení D-O-L do realizace? Doufám, že se politici poučí a dají přednost zdravému rozumu.

Sobota, 4 Wrzesień 2010

Dalibor: Chci kanál D-O-L

  Nechci nikoho popichovat, ale kdy už se přestane o kanále pouze mluvit a začne se konečně kopat???

Niedziela, 29 Sierpień 2010

Jiří Faldyna ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Již od dětství jsem o tomto grandiozním díle slychával.

Ze zájmem sem sledoval výstavbu Gabčíkovo-Nagymárosz.

Očekával jsem že po revoluci se výstavba za pomoci EU konečně rozjede ve velkém. Nejsem odborník na vodní díla ale myslím si že ty povodně které nás postihly by v případě realizace tohoto díla neměly takový zničující průběh.

Co se týče životního prostředí tak vodní díla jsou určitě ekologičtější než třeba dálnice.

Piątek, 28 Maj 2010

Jiří Novobilský ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ): Carbonova s.r.o.

Vážení, projektem dol se zabývám od 1992 kdy jako manager Uhlozbytu OKD Ostrava jsem byl zakládajícím členem spolu s okr dopravou a účastnil se založení přístavu Pardubice/Bohumin prodloužení širokorozchodné ze Slawkowa/kdy jsem pro OKD hledal nejlevnější dopravu uhlí a koksu do Rakouska, Německa ale i do Chvaletic a Opatovic.

Po vyhození z Okd jsem pracoval 10 let v Polsku a spolupodílel se na výstavbě terminálu Slawkow spolu s prezesem Marianem Bonkem a snil jsem o napojení na DOL vodní cestu.

Začal jsem v senátu Senatoři Roubíček,Kopecký,ministr dopravy neměli čas odkazovali mne na Mynáře,Madeje, Bartoše v Ostravě prostě nikdo se tím nechtěl zabývat.

V Polsku jsou projekty kolejové až do Číny a Japonska, Slováci budou prodlužovat široký tor z Košic do Bratislavy a na Dunaj, a naši vedoucí zalepují PM10,ostravské laguny a situaci v dopravě nikdo neřeší.

Uvítal bych konkrétní podoby DOL v Polsku mám osoby na spolupráci a jsem schopen bojovat za tento projekt!

ZDRAVÍM Jiří Novobilský

Poniedziałek, 3 Maj 2010

Jarda ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. )

Zcela náhodou jsem se dostal na tuto stránku a jelikož jsem vyznavačem vodní turistiky a dopravy obecně, s nadšením jsem toto přivítal. Myslím si, že je nejvyšší čas sáhnout na peníze v EU (jsou to i naše peníze), zaměstnat nezaměstnané a pustit se do díla. Čím dříve začneme, tím dříve nám to bude vydělávat (pokud to zase všechno neprodáme).

Środa, 24 Marzec 2010

Jan

Veľmi zaujímava stranka.Som veľkým podporovateľom prieplavu.Ale..Myslím si že v súčastnej ani dohľadnej dobe k naplneniu tohoto snu o prieplave nepríde.Ako príklad môže slúžit rieka Váh na Slovensku.Tu je vlastne vybudovaných dá sa povedať 80% práce .Tak že by sme sa z Dunaja mohli loďou dostať až do Tatier.Ale automobilová loby je silnejšia než zdravý rozum.A mám pocit že u prieplavu D-Morava -O-L to platí dvoj násobne.Kto trocha pozná prieplavy a kanály napr.v Nemecku ,Francúzku o Holansku ani nehovorím vie že vodná doprava na akejkoľvek úrovni je proste úžastný fenomén .Ale tý ktoý o takýchto projektoch rozhodujú nemajú zrejme o veci ani ponatie ,lebo keby mali tak už by bol prieplav dávno vybudovaný.

Niedziela, 21 Marzec 2010

 

Display Num 
Powered by Phoca Guestbook