Byla vyhlášena soutěž na projekt průplavu Seina-Severní Evropa |
There are no translations available. Byla vyhlášena soutěž na projekt průplavu Seina-Severní EvropaVoies Navigables de France (VNF, Ředitelství vodních cest Francie) vyhlásilo soutěž na projekt Seina-severní Evropa, nový průplav pro zlepšení vnitrozemské plavby mezi Rotterdamem a Paříží, který má být dokončen v roce 2015. Soutěž se týká návrhu, výstavby, údržby a financování 106 kilometrů dlouhého průplavu mezi Compiègne a Cambrai, který bude spojovat řeku Seinu a Šeldu. Tento průplav bude 54 metrů široký a 4,5 metru hluboký a bude splavný loděmi s tonáží až do 4 400 tun. Současné vodní cesty v regionu jsou vhodné pouze pro lodě do 600 tun. Projekt bude veřejného a soukromého konsorcia s celkovou investicí ve výši 3,3 mld. EUR (90 mld. Kč). Průplav Seina-Severní Evropa je jedním z projektů, které byly již dříve definovány jako chybějící spojení. Mezinárodní vodocestné organizace EBU / ESO a INE stanovili několik priorit pro období do roku 2010: budování Seina-Severní Evropa, zlepšení splavnosti Dunaje mezi Vilshofenem a Straubingenem (D) a především Wachau (A), rozšíření vodní cesty řeky Maas (NL), rozšíření vodní cesty do Zeebrugge (B) a zlepšení splavnosti Labe (D, CZ). Priority pro období do roku 2020 jsou: stavba Rhone-Saône-Moselle spojení (F), spojení Dunaj-Odra-Labe (A, SK, CZ, PL), stavba Twenthe-Mittelland kanálu (NL, D) a Maas-Rhine spojení (B, D). Francie chce mít vůdčí roli v evropské vnitrozemské vodní dopravě. Její tržní podíl se v příštích deseti letech zdvojnásobí. Jedná se o deklarované cíle prezidenta Nicolase Sarkozyho. Na řece Oise teď sledoval průběh své nové politiky, důraz na vnitrozemské vodní cesty. Nicolas Sarkozy, francouzský prezident, spolu s dalšími vysokými představiteli jeho vlády, ministrem životního prostředí, energetiky, udržitelného rozvoje a územního plánování Jeanem-Louisem Borloo, se státním tajemníkem pro dopravu, Dominiquem Bussereaum a státním tajemníkem pro ekologii, Chantal Louanno navštívil plavební stupeň L'isle Adaml na řece Oise, pravém přítoku Seiny na sever od Paříže, zde jeho vláda vyjádřila francouzské vnitrozemské vodní dopravě zásadní nový impuls. Sarkozy vidí v dopravě na vnitrozemských vodních cestách nedílnou součást kombinované dopravy ve spolupráci s námořní plavbou a železnicí. Sarkozy oznámil, že sektor politicky i ekonomicky plně podporuje. Prvním výsledkem jeho snah je právě projekt průplavu Seina-Severní Evropa, jehož částí je i zmodernizovaný plavební stupeň L'isle Adam. Oficiální stránky projektu Seina-Severní Evropa
|