Mittwoch, 20 Jun 2018
 
 
Novinky
Zahájení soutěžního dialogu realizace průplavu Seina - severní Evropa PDF Drucken E-Mail
There are no translations available.

Voies navigables de France (Vodní cesty Francie) vítá oznámení prezidenta Francouzské republiky Nicolase Sarkozyho, které provedl v přítomnosti Nathalie Kosciusko-Morizet, ministryně životního prostředí, udržitelného rozvoje, dopravy a bydlení, Thierry Mariani, státního tajemníka pro dopravu, a Jeana-Louise Borloo, bývalého ministra životního prostředí, poslance pro sever Francie o zahájení soutěžního dialogu pro realizaci průplavu Seina - severní Evropa.

Tento zásadní krok v průběhu řízení o veřejno-soukromém partnerství odstartoval jednání s oběma skupinami uchazečů k podpisu dohody o partnerství. Toto rozhodnutí potvrzuje odhodlání prezidenta republiky a vlády pro rozvoj vnitrozemské vodní dopravy. Nicolas Sarkózy zdůraznil, že je třeba této infrastruktury pro připojení francouzské sítě vodních cest na evropskou síť. Zdůraznil také, že se toto rozhodnutí doplňuje s probíhající reformou námořních přístavů a rozvoje velké Paříže.

Prezident Sarkozy také navštívil přípravné práce na průplavu Seina - severní Evropa – přestavbu dálnice A29 u obce Licourt. „Tento projekt posune Paříž do srdce Evropy", řekl prezident Sarkozy během návštěvy staveniště. „Je šokující, že francouzská síť vodních cest byla odříznuta od srdce Evropy tak dlouho." 

Poté předsedal v městečku Nesle kulatému stolu o budoucnosti vnitrozemské vodní dopravy v přítomnosti všech politiků a hospodářských subjektů z oblasti budoucího průplavu Seina - severní Evropa. „Odpovědí naší země na krizi jsou investice," prohlásil prezident Sarkozy na tiskové konferenci v městečku Nesle. „Právě z toho důvodu, že je tady krize, je zapotřebí uskutečnit tento projekt. Půl století se hovoří o říční dopravě, půl století jsme ale nevyhloubili ani centimetr nové vodní cesty." Průplav Seina - severní Evropa by měl být uveden do provozu v roce 2016.

Prezident Nicolas Sarkozy (druhý zprava) a bývalý ministr životního prostředí Jean-Louis Borloo na návštěvě staveniště průplavu Seina - severní Evropa u obce Licourt

Přípravné práce na dálnici A 29 u obce Licourt. V těchto místech bude dálnici překračovat viadukt průplavu Seina - severní Evropa

Zdroj: Voies navigables de France, Présidence de la République - Élysée

 
Koncepce vodní dopravy v ČR: splavnost koridoru Dunaj-Odra-Labe PDF Drucken E-Mail
There are no translations available.

Koncepce vodní dopravy v ČR: splavnost koridoru Dunaj-Odra-Labe

Roman Onderka, stínový ministr dopravy za ČSSD

Na jednání vlády byl dnes předložen mimo jiné i materiál na prověření potřebnosti průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe, který vychází z usnesení vlády Jana Fischera z 20. června 2009 o Politice územního rozvoje ČR. V něm bylo uloženo projednání této problematiky s dotyčnými státy (Polsko, Rakousko, Slovensko, Německo, ale i na úrovni EU) a předložení stanoviska vládě do konce minulého roku!

Vzhledem k nedodržení tohoto termínu však ministerstvo dopravy nově žádá o prodloužení termínu do konce roku 2013, přičemž předložený materiál poskytuje pouze dílčí informaci o dosud provedených jednáních.

Je zřejmé, že tato jednání nebyla příliš úspěšná, a to i díky nízké aktivitě vyjednavačů. Při jednáních nebylo využito užitečných institucí, jako je v tomto případě například jednání na úrovni Visegrádské skupiny. Další prodloužení termínu o tři roky rozhodně nepřispěje ke zklidnění diskusí o tomto projektu a neulehčí situaci dotčených regionů v oblasti územního plánování.

Z dosavadních jednání musí být patrné dosavadní postoje jednotlivých států, a proto by pro další jednání ministerstvo dopravy mělo stanovit jasnou vyjednávací taktiku. Je rovněž zřejmé, že projekt Dunaj-Odra-Labe je natolik náročný, že není možné jej vybudovat bez podpory Evropské unie, a to nejen té finanční.
Je v zájmu České republiky, aby jižní Morava byla napojena na Dunaj. V této souvislosti je třeba dojednat patřičné varianty s ohledem na stanovisko Rakouska. Staronovým fenoménem je pak rozšíření splavnosti Odry na naše území, kde je nesmírně důležitá aktivita ze strany Polska.

Vzhledem k aktuálnosti projednávání materiálu Superstrategie v dopravě považuji odložení termínu rozhodnutí ve věci průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe za klíčový moment pro další koncepci vodní dopravy v České republice s možnými negativními důsledky.

Tisková zpráva ČSSD - 19.1.2011
 
<< Start < Zurück 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Weiter > Ende >>

Seite 10 von 14