Sobota, 20 Dub 2019
 
 
Novinky
FOR BOAT: jediný veletrh vodních sportů v ČR PDF Tisk Email

FOR BOAT: jediný veletrh vodních sportů v České republice

Není tajemstvím, že Češi jsou jedni z největších milovníků vody. Taková koncentrace surfařů, mořeplavců a jachtařů v zemi, která není obehnána mořem, je výjimečná. Pokud si ani vy neumíte představit léto bez vody, pak si nenechte ujít třetí ročník výstavy lodí a vodních sportů FOR BOAT. Čekají na vás tři haly nabité motorovými čluny, plachetnicemi, jachtami, skútry nebo surfy. V jedné hale najdete obří bazén, kde si budete moci vyzkoušet oblíbené vodní sporty. To vše od 8. do 10. března 2019 v PVA EXPO PRAHA.

Letňanské výstaviště nabídne všem milovníkům vodních sportů kompletní přehlídku od oblečení a doplňků pro vodní sporty přes motorové čluny, lodě, plachetnice a vodní skútry až po luxusní jachty. K vidění bude pestrá nabídka firem Marine, Česká lodní doprava, Wavy boats, Dock Marine, Ral vodní skútry, Yamaha Motor a mnohých dalších. Chcete-li na veletrhu koupit loď, porozhlédnout se můžete i v bazaru lodí.

V Hale 6 bude i letos umístěn obří bazén, kde si návštěvníci budou moci vyzkoušet oblíbené vodní sporty pod odborným dohledem. Láká vás paddleboarding, ale zatím jste neměli odvahu jej zkusit? Pak je ideální čas to změnit! Spoustu zábavy si užijí i děti, které se budou moci projet v lodích pro malý jachting. Na mole u bazénu bude dvakrát denně probíhat i módní přehlídka jachtařského oblečení. O své zkušenosti a zážitky se podělí Vodní záchranná služba, která i letos přiveze záchranářskou loď a auto, do kterých bude možnost nahlédnout. Český svaz jachtingu pak připravuje prezentaci závodních plachetnic.

Na veletrhu budete moci potkat také reprezentanty jachtingu. Slavnostního zahájení veletrhu se v pátek 8. března 2019 od 10 hodin zúčastní také juniorský mistr světa Ondřej Teplý, který usiluje o kvalifikaci na olympiádu v Tokiu. Chybět nebudou ani další olympijské naděje Dominika Vaďurová a Sára Tkadlecová. Představí se i jachtař David Křížek. Se známými tvářemi se setkáte i na stánku Lodních novin, které pro návštěvníky připravují sérii přednášek. V sobotu odpoledne vystoupí i elitní jachtař Milan Koláček.

Dvojici veletrhů FOR CARAVAN a FOR BOAT doplní i letos cestovatelský festival Kolem světa. Ve čtyřech přednáškových sálech se během víkendu 9. a 10. března představí téměř 50 cestovatelů, dobrodruhů, fotografů, digitálních nomádů či poutníků. Vystoupí například Marek Balicki, záchranář, který během své roční cesty kolem světa postavil na Filipínách loď a objel s ní několik filipínských ostrovů. Program obohatí i umělecká vystoupení tanečníků z několika zemí světa, na své si přijdou také vaše chuťové pohárky.

Za jedno vstupné (200 Kč na místě, 165 Kč v předprodeji) můžete navštívit i veletrh FOR CARAVAN. Vstupné na festival Kolem světa: jednodenní 400 Kč, dvoudenní 600 Kč.

 
Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe má šanci, studie potvrdila ekonomickou efektivitu projektu PDF Tisk Email

Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe má šanci, studie potvrdila ekonomickou efektivitu projektu


Projekt vodního koridoru propojující řeky Dunaj, Odra a Labe je ekonomicky efektivní z pohledu dopravního, vodohospodářského, energetického i rekreačního. Lepší hodnocení má samotné propojení Dunaje s Odrou, labská větev koridoru snižuje efektivitu celého projektu. Potvrzuje to po dvou letech prací studie proveditelnosti, která hodnotila přínosy investice ve výši až 582 miliard korun.

„Výsledky ekonomického hodnocení ukázaly, že největší smysl má splavnění a propojení Dunaje a Odry. Labská větev koridoru z důvodu velmi vysokých investičních nákladů v podobě dlouhých plavebních tunelů snižuje efektivitu celého projektu. Celkové investiční náklady projektu ve variantě propojení všech tří řek jsou 582 miliard korun, ve variantě propojení Dunaje a Odry jsou náklady předběžně odhadnuty na 281 miliard,“ popisuje výsledek studie proveditelnosti ministr dopravy Dan Ťok.

V rámci studie byly posouzeny různé varianty vodního koridoru, včetně kombinací pouze některých jeho větví. Projekt obsahující všechny tři větve vykazuje pozitivní ekonomickou efektivitu mírně nad hranou stanovenou metodikou pro posuzování efektivity. V rámci rizikové analýzy bylo zjištěno, že další zvyšování přínosů projektu je obtížné z důvodu omezené přepravní kapacity a bylo by spojeno s nutností dalších dodatečných investičních nákladů. Výsledky potvrdily rizikovost varianty projektu, která zahrnuje labskou větev. Výrazně lepšího hodnocení dosáhlo propojení řek Dunaj a Odra.

Výstavba vodního koridoru má podle studie úzkou souvislost s navazujícími projekty zaměřenými na zlepšení splavnosti navazujících řek, tedy Labe, Odry, případně i Váhu. Studie počítá se zajištěním určité úrovně splavnosti, která v současnosti není zajištěna. To vyvolá investiční náklady pro zajištění odpovídající plavební třídy na těchto úsecích, se kterými studie nepočítá. Pro tyto navazující projekty musí být zpracováno samostatné ekonomické hodnocení a samostatné projekty v Polsku a na Slovensku.

Výsledky studie a ekonomického posouzení nyní projednají členové monitorovacího výboru složeného ze zástupců jednotlivých ministerstev, univerzit, krajů a zainteresovaných subjektů včetně mezinárodního zastoupení Slovenska a Polska. Materiál ještě posoudí centrální komise Ministerstva dopravy a projde meziresortním připomínkovým řízením. Následně bude studie předložena vládě ke schválení. V návaznosti na projednání materiálu vládou budou definovány navazující kroky, včetně hodnocení vlivu na životní prostředí.

Ministerstvo dopravy zajistilo zpracování studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe jejímž cílem je prověření ekonomické efektivity projektu nově uvažované vodní cesty z pohledu dopravního, vodohospodářského, energetického a rekreačního. Studie byla zpracována v souladu s usnesením vlády z 19. ledna 2011, které má zabezpečit potřebné podklady pro posouzení vodního koridoru a pro rozhodnutí o zachování či vyjmutí z územní ochrany. Práce na studii byly zahájeny v červenci 2016.

Pozn. redakce: 31. ledna 2017 podepsali ministři dopravy ČR Dan Ťok, Slovenska Arpád Érsek a polský ministr námořního hospodářství a vnitrozemské plavby Marek Gróbarczyk ve Varšavě memorandum o přípravě vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Polská vláda k vodní dopravě přistupuje jako k prioritě, investuje do modernizace Oderské vodní cesty a hodlá ji zařadit do transevropské sítě TEN-T.

Tisková zpráva Ministerstva dopravy, 19. října 2018


 

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 1 z 14