| 
 There are no translations available. 
 Ministři dopravy a plavby ČR a Polska jednali ve Varšavě o zařazení vodních cest do transevropské sítě TEN-T
 
Ministr  dopravy Vladimír Kremlík se sešel 28. srpna 2019 ve Varšavě s ministrem  námořního hospodářství a vnitrozemské plavby Markem Gróbarczykem a  podepsali prohlášení o integraci Oderské vodní cesty do transevropské  dopravní sítě TEN-T. Dokument byl podepsán v kanceláři předsedy polské  vlády během polsko-českých mezivládních konzultací.
  V rámci  dopravních konzultací bylo Polsko zastoupeno ministrem námořního  hospodářství a vnitrozemské plavby Markem Gróbarczykem a ministrem  infrastruktury Andrzejem Adamczykem, zatímco českou stranu zatupoval  ministr dopravy Vladimír Kremlík.
  Infrastruktura je jedním z  klíčových prvků polsko-české spolupráce. Kromě silničních spojení, jako  je budovaná silnice S3 - D11 a železnice (E 59), je rozvoj  vnitrozemských vodních cest důležitý pro posílení jednotného trhu a  obchodní výměny.
  Polsko-česká spolupráce má spočívat především v  integraci polských a českých vodních cest do sítě TEN-T, což umožní  získat evropské prostředky na výstavbu nových plavebních stupňů na Odře a  výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe v úseku Kędzierzyn Koźle -  Ostrava. Místo překročení společné hranice vodního koridoru bude  stanoveno mezi obcemi Krzyżanowice (město Chałupki) a Bohumínem.
  Rozvoj  výše uvedených dopravních koridorů je klíčový z hlediska spuštění  kontejnerového terminálu v námořním přístavu Svinoústí do roku 2026. 
Zdroj: Ministerstvo námořního hospodářství a vnitrozemské plavby 
  Společné foto z jednání vlád České republiky a Polska ve Varšavě
 
  | 
 
 
 
		 
		 | 
	
		
		
						
				
| 
 There are no translations available. 
 Ministerstvo dopravy doporučuje cílit na propojení Dunaje a Odry. Pro Labe chce územní rezervy
Ministerstvo dopravy navrhlo vládě se při dalších jednáních o projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe zaměřit na propojení Dunaje a Odry. Zároveň se však rozhodlo ponechat územní rezervu i pro labskou část projektu, která by měla sloužit jako rezerva do budoucna. 
"Návrh usnesení a studii proveditelnosti vodního koridoru jsme vládě odeslali v pondělí. Předpokládám, že během října či listopadu bychom to mohli projednat," uvedl ministr dopravy Vladimír Kremlík. 
Podle studie by výstavba celého koridoru vyšla na 585 miliard korun, připojení Labe by přitom stálo více než 300 miliard. Ministerstvo původně doporučilo labskou část projektu zcela vyřadit, protože její zahrnutí se podle studie jeví jako rizikové. Po připomínkách některých ministerstev a krajů se však nakonec rozhodlo ponechat pro Labe územní rezervy, které studie vymezila. 
I přesto ovšem ministerstvo vládě doporučilo se prioritně zaměřit na propojení Dunaje a Odry. V případě souhlasu vlády by ministerstvo následně zadalo zpracování podkladů k vyhodnocení vlivů na životní prostředí. 
  
Zdroj: ČTK  | 
 
 
 
				 | 
		 
		 
		 
	 | 
	| 
		
	 | 
	
		<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>		
  
	 | 
	| 
		JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL	 |