Pátek, 15 Pro 2017
 
 
Novinky
6 prezidentů diskutovalo v Praze projekt D-O-L PDF Tisk Email

6 prezidentů diskutovalo v Praze projekt D-O-L

11.-12. prosince 2014 se z iniciativy prezidenta ČR Miloše Zemana uskutečnila na Pražském hradě výstava o dokončení vodního koridoru D-O-L při příležitosti summitu šesti prezidentů v hlavním městě České republiky. A to prezidenta České republiky Miloše Zemana, prezidenta Slovenské republiky Andreje Kisky, prezidenta Polské republiky Bronislawa Komorowského, prezidenta Maďarské republiky Jánose Ádera, prezidenta Rakouska Heinze Fischera a prezidenta Slovinska Boruta Pahora.

Během summitu V4 přítomní státníci vyjádřili svou podporu spolupráci mezi zeměmi střední Evropy na všech fázích přípravy a realizace konkrétních projektů v oblasti silniční, železniční, letecké, námořní a vnitrozemské vodní dopravy, energetické infrastruktury a rozvoje informačních dálnic, všude tam, kde existuje společný zájem jejich zemí. Prezidenti také zdůraznili význam investic do infrastruktury a shodli se na nutnosti mobilizace dalších finančních nástrojů v této oblasti.

Prezident České republiky Miloš Zeman k zahájení výstavy: „Vážený pane prezidente Rakouska, vážený pane prezidente Polska, vážený pane prezidente Slovinska, vážený pane prezidente Slovenska a vážený pane prezidenta Maďarska. Jistě znáte známé heslo Martina Luthera Kinga "I have a dream". Je mnoho a mnoho snů - a jeden z těchto snů je vytvoření vodního koridoru propojujícího Černé a Baltské moře. Vzhledem k ohodnocení ceny projektu a časové náročnosti může trvat stavba přibližně 15 let a zaměstnávat až 60 000 pracovníků. A toto je jádrem problému. Prakticky každý politik v našich zemích je zvolen na 4, 5leté období, takže horizont 15ti let je příliš dlouhý pro populistické politiky, kteří preferují krátkodobou strategii namísto dlouhodobé. Jsem si naprosto jistý, že všichni přítomní prezidenti nejsou populističtí politici a mají své vlastní sny. Nějaký odkaz, který naplní nejenom dopravní potřeby, ale také energetické potřeby, opatření proti povodním a samozřejmě jistý druh relaxace, protože všichni potřebujeme občas relaxovat. Rád bych vyjádřil upřímné poděkování organizátorům této výstavy a nezapomínejte, že beze snů je život politiků nudný, šedý a bezvýznamný.
Vodní koridor Dunaj-Odra-Labe by mohl být jedním z možných projektů v rámci iniciativy na vytvoření evropského investičního fondu na podporu dopravní infrastruktury, který by přispěl ke zlepšení nejen ve střední Evropě, ale i v dalších částech Unie. S Ministerstvem dopravy jsem již několikrát jednal o nutnosti zpracování studie proveditelnosti, která je základním předpokladem pro pokročení v přípravě dokončení tohoto projektu. Proto bych nyní  nerad naléhal na prezidenty Polska, Rakouska a Slovenska, aby tento projekt oficiálně podpořili dokud nebude hotová studie proveditelnosti.
Na druhé straně jsem samozřejmě vděčný svému příteli Bronislawu Komorowskému, který vzhledem k tomu, že se jedná o Odru, vyjádřil loni svou podporu tomuto projektu veřejně na Polsko-českém obchodním fóru ve Varšavě.“


Polský prezident Bronisław Komorowski: „Jako dlouholetý předseda Mořské a říční ligy podporuji rozvoj vodní dopravy v souladu s životním prostředím. I já mám podobné sny. V současné době Polsko realizuje krok po kroku modernizaci oderské vodní cesty, která propojuje Česko s Baltským mořem a námořním přístavem Štětín. A tím my částečně tento velký projekt v rámci našich možností realizujeme skrze revitalizaci oderské plavby.“

Rakouský prezident Heinz Fischer: „Tento projekt si teď dokážu daleko lépe představit. Pan prezident Zeman správně citoval čínské přísloví: Jednou vidět je lépe než stokrát slyšet. To platí i pro tuto výstavu.“

Pozn. redakce: Organizátorům výstavy se podařilo naplnit myšlenku Jana Antonína Bati, který již v 30. letech 20. století nabídl umístit na Pražském hradě velkou mapu průplavu odersko-dunajského, avšak prezident ČSR Edvard Beneš tehdy umístění rozměrné mapy tohoto projektu odmítl.

 
Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 3/2014 PDF Tisk Email

Právě vychází nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 3/2014, které obsahuje tyto články:

- Úvodní slovo ministra zemědělství ČR Ing. Mariana Jurečky

- Vodní dílo Štvanice slaví 101 let

- Zpráva o průzkumné plavbě „Odřízněme Odru od mýtů”

- Konec mýtů na Odře

- Otvorenie I. etapy Zemplínskej vodnej cesty

- INWAPO: Mezinárodní jednání o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe

- Čína se zajímá o spolupráci na rozvoji českých vodních cest a plavby

- Putování po čínských vodních cestách (2. část)

- Vodní cesty, česká zakletá princezna - Nedostatečné povědomí o strategickém projektu -Dunaj-Odra-Labe

- Zákon o liniových dopravních stavbách

- Stanovisko k věcnému záměru zákona o liniových dopravních stavbách

- Dopis předsedy vlády ČR Bohuslava Sobotky ve věci rozvoje vodních cest

- Návrh usnesení vlády ČR k záměru zákona o liniových dopravních stavbách

- Závěry konference TRANSPORT - vodní cesty jsou nedílnou součástí
dopravní infrastruktury

- 18. ročník mezinárodní konference TRANSPORT- Výzva hospodářských komor ČR, Polska a Slovenska k rozvoji vodních cest

- Ceny Ing. Libora Záruby za rok 2014 uděleny

- OPD2 a vodní cesty

- Stanovisko – připomínky k dokumentaci Evropské komise a k Operačnímu programu - Doprava 2014–2020 (OPD)

- Ředitelství vodních cest staví, řeší, připravuje

- Litva skoncovala s plynovou závislostí na Rusku,

- Impozantní náklad na palubě vnitrozemské lodi

- Významné postavení plavby ve světě- Kniha BEZPEČNOST, HROZBY A RIZIKA V 21. STOLETÍ

- Novinky Pražské paroplavební společnosti

- Vznikl Vševltavský spolek. Sjednocuje lidi od řeky

- Mořští kajakáři si oblíbili dolní Vltavu aneb plavba Praha-Mělník

- Vědci odhalili největší obchodní dálnici pravěku

- Vltavu v Praze mohou brázdit vodní tramvaje

- Život není takový - je úplně jiný (55)

Časopis si můžete stáhnout zde:


 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 5 z 14