Sobota, 25 Bře 2017
 
 
Novinky
Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 1/2011 PDF Tisk Email

Právě vychází nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 1/2011, které je zaměřeno na rozvoj vodních cest na Slovensku a obsahuje mimojiné články:

- Pokrok Slovenskej republiky v rozvoji vodnej dopravy 

- Agentúra rozvoja vodnej dopravy

- Vodné dielo Sereď – Hlohovec z pohľadu plavby

- Verejné prístavy na Slovensku – ich vývoj, súčasnosť a predpokladaná koncepcia rozvoja

- T.T.T. & VDB – Transkontinentálny Tranzitný Terminál a vodné dielo Bratislava

- Slovenská časť Zemplínskej vodnej cesty

- Rekreačné využitie a splavnenie rieky Morava 

- Rozšíření česko - polské pracovní skupiny DOL

- Německý plán revize vodních cest ohrožuje strategické zájmy ČR

- Výstava Křižovatka tří moří – vodní koridor Dunaj - Odra - Labe v Praze

- Novinky z Baťova kanálu

- Vodní koridor Dunaj - Odra - Labe, obchvat Kroměříže

- Návštěva zahraničních expertů a podnikatelů na Vltavské vodní cestě, vodní cestě Saale - Elster a vodních cestách kolem Lipska

- Systém Mojžíš (Mose) ochrání Benátky před velkou vodou

- Turecko chce prokopat druhý Bospor 

 

 
Zahájení soutěžního dialogu realizace průplavu Seina - severní Evropa PDF Tisk Email

Voies navigables de France (Vodní cesty Francie) vítá oznámení prezidenta Francouzské republiky Nicolase Sarkozyho, které provedl v přítomnosti Nathalie Kosciusko-Morizet, ministryně životního prostředí, udržitelného rozvoje, dopravy a bydlení, Thierry Mariani, státního tajemníka pro dopravu, a Jeana-Louise Borloo, bývalého ministra životního prostředí, poslance pro sever Francie o zahájení soutěžního dialogu pro realizaci průplavu Seina - severní Evropa.

Tento zásadní krok v průběhu řízení o veřejno-soukromém partnerství odstartoval jednání s oběma skupinami uchazečů k podpisu dohody o partnerství. Toto rozhodnutí potvrzuje odhodlání prezidenta republiky a vlády pro rozvoj vnitrozemské vodní dopravy. Nicolas Sarkózy zdůraznil, že je třeba této infrastruktury pro připojení francouzské sítě vodních cest na evropskou síť. Zdůraznil také, že se toto rozhodnutí doplňuje s probíhající reformou námořních přístavů a rozvoje velké Paříže.

Prezident Sarkozy také navštívil přípravné práce na průplavu Seina - severní Evropa – přestavbu dálnice A29 u obce Licourt. „Tento projekt posune Paříž do srdce Evropy", řekl prezident Sarkozy během návštěvy staveniště. „Je šokující, že francouzská síť vodních cest byla odříznuta od srdce Evropy tak dlouho." 

Poté předsedal v městečku Nesle kulatému stolu o budoucnosti vnitrozemské vodní dopravy v přítomnosti všech politiků a hospodářských subjektů z oblasti budoucího průplavu Seina - severní Evropa. „Odpovědí naší země na krizi jsou investice," prohlásil prezident Sarkozy na tiskové konferenci v městečku Nesle. „Právě z toho důvodu, že je tady krize, je zapotřebí uskutečnit tento projekt. Půl století se hovoří o říční dopravě, půl století jsme ale nevyhloubili ani centimetr nové vodní cesty." Průplav Seina - severní Evropa by měl být uveden do provozu v roce 2016.

Prezident Nicolas Sarkozy (druhý zprava) a bývalý ministr životního prostředí Jean-Louis Borloo na návštěvě staveniště průplavu Seina - severní Evropa u obce Licourt

Přípravné práce na dálnici A 29 u obce Licourt. V těchto místech bude dálnici překračovat viadukt průplavu Seina - severní Evropa

Zdroj: Voies navigables de France, Présidence de la République - Élysée

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 9 z 13