Saturday, 23 Nov 2024
 
 
Novinky
Polský prezident Komorowski podpořil projekt vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe PDF Print E-mail
There are no translations available.

Polský prezident Komorowski podpořil projekt vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe

Prezident Miloš Zeman v pátek 24. května 2013 ve Varšavě na ekonomickém fóru prohlásil, že by se polský Štětín mohl stát po vybudování vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe jedním z hlavních českých přístavů. Řekl, že při jeho nedávné návštěvě ve Vídni vyjádřilo pozitivní postoj k tomuto projektu také Rakousko. "Je to nepochybně dlouhodobý investiční projekt. Jednalo by se o strategii vítězství, která by byla přínosná pro obě země," řekl Zeman.

Polský prezident Bronisław Komorowski Zemanův plán na vybudování vodního koridoru D-O-L podpořil. Bez vyspělé dopravní sítě se podle něj nedá obchodovat.

Součástí podnikatelské mise, která do Polska s prezidentem Zemanem zamířila byli mj. i zástupci státu, tedy Ředitelství vodních cest ČR. „S polskou stranou jsme dnes diskutovali o potřebě výrazně zefektivnit vzájemnou spolupráci při přípravě Oderské vodní cesty a vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe (DOL), které jsou vysoce důležité pro regiony Polské a České republiky,“ zmínil Jan Skalický, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. Petr Forman, místopředseda představenstva společnosti Plavba a vodní cesty o.p.s. k tomu dodal: „Na zmíněné téma jsme jednali se zástupci Sejmu a Ministerstva dopravy Polské republiky. Shodli jsme se na nutnosti hlubší koordinace našeho úsilí v Evropské komisi při prosazování všech projektů, zejména začlenění Oderské vodní cesty a vodního koridoru D-O-L do Transevropské dopravní sítě TEN-T.“

Dalšími účastníky mise byla i firma Czechoslovak Ocean Shipping Group, která navazuje na tradice Česko-slovenské námořní plavby. „Zajišťujeme přepravu po celém světě, k čemuž mimo jiné využíváme i polské přístavy. Naše dceřiná firma C.O.S. Crew management s.r.o. navazuje na tradici vychovávání námořních důstojníků palubních i strojních, a je zástupcem polských vysokých námořních škol na území České a Slovenské republiky. V současné době přes CCM studuje zcela zdarma v Polsku 26 námořních kadetů. Tím, že je Polsko tranzitní zemí a bránou do světa pro české zboží, a tím i českou spedici, vedli jsme dnes ve Varšavě rozhovory na témata týkající se zintenzivnění spolupráce s polskou stranou a zintenzivnění využívání „polské cesty“ pro český export a import,“ sdělil Dušan Jamný, člen výboru Czechoslovak Ocean Shipping Group.


Polský prezident Bronisław Komorowski a český prezident Miloš Zeman
při setkání 24. května 2013 ve Varšavě

 
Výstava o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe v Jindřišské věži v Praze PDF Print E-mail
There are no translations available.

Výstava o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe v Jindřišské věži v Praze

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký zahájil ve středu 22. května 2013 spolu s ředitelem Ředitelství vodních cest Janem Skalickým putovní výstavu o aktuálním tématu propojení tří moří v České republice, vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe.

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký zahájil výstavu optimisticky: "Praha, Čechy i Morava mají z hlediska vodohospodářského strategickou polohu, kterou dle mého názoru zatím dostatečně nevyužívají. Už od Karla IV. si lidé kladou otázku jak tento potenciál využít k regionálnímu a hospodářskému rozvoji. Výhod propojení Dunaje, Odry a Labe je celá řada: rozvoj turistického ruchu, využití ekologičtější vodní dopravy a strukturálně postižená území by dostala určitě nový impuls. Budiž tato výstava zdravým nakopnutím užitečné diskuse a věřme že to nebude trvat dlouho a sny našich předků budou splněny."

Dále promluvil ředitel Ředitelství vodních cest Jan Skalický: "Nyní se nacházíme v době, která je projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe nakloněna. Vodní koridor D-O-L je projekt, který když sečtete všechny jeho výhody jako dopravní, vodohospodářská, protipovodňová ochrana, energetický, regionální rozvoj apod., a uvědomíte si jaké škody způsobují povodně především na Moravě právě v oblastech, kudy by měl být vodní koridor D-O-L veden, pak vychází ekonomicky velmi dobře. Myslím si že základní vlastností tohoto projektu je, že ho nelze nerealizovat. Že zkrátka nastane období, kdy si uvědomíme nutnost dokončení tohoto strategického projektu. Jde o reálný projekt a je potřeba, aby se o něm jako takovém i nadále hovořilo. Proto také vznikla tato výstava."

Vernisáže výstavy se dále zúčastnili dopravní a vodohospodářští odborníci (mimo jiné rektor ČVUT Václav Havlíček a ředitel Výzkumného ústavu vodohospodářského T. G. Masaryka Mark Rieder), poslanci, senátoři, zástupci ministerstev a starostové z měst podél vodních cest.

Dnes je toto téma aktuální díky prezidentovi Miloši Zemanovi, který jednal o projektu D-O-L s rakouskými představiteli 23. dubna, nyní má tento projekt na pořadu jednání i ve Varšavě. Významná je také podpora hejtmanů, kteří jednomyslně schválili 26. dubna 2013 podporu přípravě a realizace projektu D-O-L.

Samotná výstava si klade za cíl informovat občany ČR na trase vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe o realitě vodních cest a vnitrozemské plavby a uvádět řadu domněnek a mylných informací na pravou míru. Návštěvníci mohou na výstavě kromě informací o projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe shlédnout i modely lodí a vodních děl, filmy o vodních cestách a vnitrozemské plavba a především se mohou projít po největší mapě vodních cest v Čechách.

Výstavu vytvořila společnost Plavba a vodní cesty o.p.s ve spolupráci s Ředitelstvím vodních cest CR, Státní plavební správou, Seskupením firem Podzimek, Jindřišskou věží, s.r.o., Národním technickým muzeem, Oblastním muzeem v Děčíne, Nova České loděnice a.s. a Střední průmyslovou školou stavební Praha 1.

Výstava potrvá do 25. srpna 2013 a je otevřena každý den od 10:00 do 19:00 hod.

 

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 8 of 15