Czwartek, 21 Lis 2024
 
 
Novinky
Prezident Zeman podpořil ve Štrasburku výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe PDF Drukuj Email
There are no translations available.

Prezident Zeman podpořil ve Štrasburku výstavbu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe

Na půdě Evropského parlamentu uspořádal 26. února 2014 europoslanec Vojtěch Mynář mezinárodní odbornou debatu k tématu dokončení vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Její součástí byla i doprovodná putovní výstava, kterou během své návštěvy plenárního zasedání zahájil prezident České republiky Miloš Zeman, dlouholetý zastánce projektu. Na závěr vernisáže prezident Zeman podepsal memorandum o rozvoji vodních cest středoevropských členů EU.

V loňském roce byla přijata nová podoba transevropské dopravní sítě (TEN-T), do které se česká strana opakovaně snažila projekt zařadit. To se však neobejde bez mezinárodní shody a kvalitní přípravy projektu.  Současný stav a shrnutí potřebných kroků nastiňuje memorandum podepsané prezidentem Milošem Zemanem a dalšími účastníky. Mezi nimi nechyběli europoslanci ze všech dotčených zemí, zástupci polského parlamentu, polské plavby, polských regionů včetně přístavního města Kędzierzyn-Koźle a námořního přístavu Štětín, českého Ředitelství vodních cest, české Státní plavební správy i Slovenského plavebního kongresu a dalších odborníků.

Prezident Miloš Zeman před slavnostním přestřižením pásky zahájil výstavu těmito slovy:  „Všeobecně jsem zastáncem projektů, které přesahují délku jednoho volebního období. Tímto velmi prosím, abyste v Evropském parlamentu za tento projekt lobbovali stejně tak, jako za něj budu lobbovat já“. Kritikům projektu pak vzkázal, že je asi natolik megalomanský, jako projekt rybníkářské soustavy Jakuba Krčína z Jelčan a Sedlčan, která je dnes jedním z klenotů české krajiny.

Vojtěch Mynář (ČSSD) po skončení debaty uvedl: "Cílem našeho setkání ve Štrasburku bylo projektu jasně vyjádřit podporu na mezinárodní úrovni. Jsem rád, že výsledkem je kvalitní memorandum, které nastiňuje další postup při přípravě dokončení vodního koridoru. Nyní se musíme soustředit na urychlené zpracování kvalitní studie proveditelnosti a přípravu kladného stanoviska dotčených států. Tyto dva požadavky Evropské komise jsou základním předpokladem pro zařazení projektu do TEN-T před plánovanou revizí. Jejich splnění by mělo vést k zařazení do sítě ideálně ještě v roce 2016."

Polsko a Slovensko spolu s Českou republikou se zdají být hlavními partnery pro rozvoj zaostalých vodních cest ve střední Evropě. V květnu 2013 polský prezident Bronisław Komorowski a polský premiér Donald Tusk podpořili projekt DOL během státní návštěvy prezidenta Miloše Zemana ve Varšavě.

Pan Paweł Adamarek - člen představenstva Úřadu námořních přístavů Štětín a Svinoústí dodal: "Po dokončení by vodní koridor Dunaj-Odra-Labe spojil splavnou řeku Odru, stávající plavební kanály (Odra-Havola, Gliwický průplav, Odra-Spréva) a vnitrozemské a námořní přístavy Štětín-Svinoústí, a vytvořil vysoce efektivní a rozsáhlou síť vodních cest spojující západní, střední, jižní a jihozápadní Evropu s Baltským mořem. Není pochyb o tom, že modernizace Odry  a dokončení vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe zvýší atraktivitu přístavního komplexu Štětín-Svinoústí, především pro vnitrozemskou vodní nákladní dopravu, a přinese nové možnosti nejen pro Českou republiku a Polsko."


Prezident Miloš Zeman po zahájení výstavy a podepsání memoranda
o rozvoji vodních cest středoevropských členů EU podepsal také expertrům z ČR, Polska a Slovenska knihu Křižovatka tří moří věnovanou tomuto projektu, foto: Tomáš Kolařík

Odkaz:
Memorandum účastníků odborné mezinárodní debyty o rozvoji vodních cest středoevropských členů EU včetně vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe


 
Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 4/2013 PDF Drukuj Email
There are no translations available.

Právě vychází nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 4/2013, které obsahuje tyto články:

- Úvodní slovo ředitele Ředitelství vodních cest: Vodní dopravu potřebujeme!

- Prezident Miloš Zeman k vodním cestám

- Evropská komise chce lépe využívat evropské vodní cesty

- Evropa s vodní dopravou počítá, my ne?

- Dopis koordinátorky TEN-T Karly Peijs prezidentu Miloši Zemanovi ve věci D-O-L

- Dopis generálního ředitele DG MOVE Matthiase Rueteho 1. náměstkovi Hamplovi ve věci D-O-L

- Parlamentní otázka europoslance Vojtěcha Mynáře Evropské komisi ve věci znovuzařazení D-O-L do TEN-T

- Rozhodující strategické dokumenty pro sektor doprava pro nadcházející programové období byly schváleny

- Konference Budoucnost vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe v Ostravě

- Nezavrhujme velkorysé stavby, včetně průplavu

- Odra jako integrující prvek rozvoje a využití fondů EU v perspektivě let 2014–2020

- 17. ročník mezinárodní konference TRANSPORT 2013

- Je legitimní se pokusit o studii proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe?

- Remorkér Beskydy se vrátil na vodu

- Pětiletka spolufinancování z EU aneb co nám dal OP Doprava na labské vodní cestě

- Podpora vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe kulminuje

- Hejtman Středočeského kraje se připojil k Memorandu o rozvoji lodní turistiky

- Kniha J. A. Bati Budujme stát pro 40 000 000 lidí opět vyšla!

- XXVII. PLAVEBNÉ DNI 2013

- Konference s mezinárodní účastí 27. Plavebné dni v Žilině

- Putování po čínských vodních cestách (1. část)

- Konference v Yangzhou

- Před 80 lety byl slavnostně otevřen Bělomořsko-baltský průplav

- Pražská mobilní zvonohra na lodi

- Život není takový – je úplně jiný (52)

Časopis si můžete stáhnout zde:


 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL